Zorgen over betrouwbaarheid en kwaliteit reisassistentie NS
28/10/2021
Dat de reisassistentie van de NS
niet meer zo goed verloopt, wijt Ieder(in) aan het feit dat op steeds
meer treinstations steeds minder servicepersoneel aanwezig is. De NS is
bezig haar serviceverlening aan te passen, omdat zij constateert dat
steeds minder reizigers een beroep doen op informatiebalies en
ticketwinkels. In het genoemde overleg heeft NS wel verzekerd dat er op
ieder station reisassistentie beschikbaar zal blijven, ook op de
kleinere stations zonder NS-personeel. NS doet voor die stations beroep
op een derde partij.
Die derde partij, naam niet bekend,
krijgt het zo steeds drukker en dat is dan de oorzaak voor de
verminderde kwaliteit en betrouwbaarheid van de reisassistentie. Sinds
18 oktober zou de derde partij extra personeel moeten inzetten om de
capaciteitsproblemen op te lossen. Ieder(in) houdt in de gaten of de
dienstverlening nu ook werkelijk terug op het oude niveau gaat komen.
Copyright tekst: Johan Peters, 28/10/2021 - ...